Myrte
van Grieken
*Vanaf augustus weer beschikbaar in verband met een grote opdracht waar ik nog even betrokken bij ben.
Ik luister niet alleen naar je verhaal maar zie ik je ook helemaal, als voormalig theaterdocent luister ik niet alleen naar je woorden maar zie ik ook je lichaamstaal. Hoe sta jij letterlijk in je leven, hoe beweeg je je, hoe ervaren anderen jou, daar gaan we mee aan het werk. Ik durf je te confronteren met tegenstrijdigheden vanuit een positieve luchtige sfeer. Jij blijft de regie houden over je ontwikkeling. Tijdens het traject neem ik je graag mee op avontuur naar nieuwe inzichten en ideeën. Altijd zo veel mogelijk op een voor jouw passende manier; tijdens een wandeling in de natuur, jouw stad, jouw thuis of met behulp van paardencoaching of ander creatieve vorm onderzoek ik met je samen waar je kansen liggen, waar je open gaat en in beweging komt. Mijn aandacht gaat uit naar de kracht van je talenten, ik heb een holistische blik en erg goed in het omdenken van je beperkingen zodat je weer ziet wat er wél kan. Vanuit warmte en betrokkenheid met een creatieve blik weer 'regie' over jezelf.
Naast leerkracht, docent voortgezet onderwijs en trainer ben ik ook jeugd- & gezinsprofessional. Ik weet iedere jongere een stap in de juiste richting te laten zetten. Ik heb de gave om bij iedere jongere te ontdekken wat hem of haar uniek en waardevol maakt, waardoor ze zich bij mij geliefd en op hun gemak voelen. Met mijn feilloze intuïtie voel ik altijd aan wat iemand nodig heeft - aandacht, erkenning, waardering. En dat zorgt ervoor dat zelfs jongeren met de meest complexe problematiek, door mij een stap verder komen en weer toekomstperspectief krijgen. Ik wil jongeren hun stem en kansen teruggeven. Ik wil dat een jongere voelt dat het waardevol is en van daaruit geef ik concrete handvaten voor een positieve toekomst, op gebied van school, werk, sport en een sociaal leven. Waar zij zichzelf weer door ontdekken en zien: 'hé, ik heb iets toe te voegen aan deze wereld. Ik doe ertoe.' Wanneer een jongere dat voelt, kunnen ze stappen gaan zetten en concrete plannen maken voor een toekomst zonder destructief gedrag. Deze methode heeft ervoor gezorgd dat ik bij tientallen jongeren het verschil heb kunnen maken.’